دسته: سلامت روان

علت بی خوابی شبانه چیست؟

بی خوابی شبانه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند به طوری که از هر سه نفر یک نفر از بی خوابی رنج می برد و از هر ۱۰ نفر یک نفر بی خوابی مزمن را تجربه می کند. علت های مختلفی باعث بی خوابی شبانه می شوند که در مطلب زیر به آن ها اشاره شده است:

راه هایی برای داشتن خواب راحت

برای داشتن خواب راحت می توانید به توصیه های کلاسیک عمل کنید از جمله: اتاق خواب را خنک نگه دارید، قبل از خواب به صفحه نمایش الکترونیکی نگاه نکنید و نیمه دوم روز کافئین مصرف نکنید. اما چه چیز دیگری می تواند به داشتن خواب راحت کمک کند؟

تمرینات کلیدی برای درمان اضطراب

ترس و اضطراب بخشی از احساسات هستند که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. هر فردی ممکن است قبل از انجام آزمایش یا رفتن به یک خیابان تاریک، احساس ترس و اضطراب کند، این نوع اضطراب مفید است و باعث می شود بیشتر مراقب خودتان باشید. اضطراب معمولا از بین نمی رود و در طول زمان بدتر می شود.

مطالعه کتاب و تاثیر آن بر ذهن

آخرین باری که کتاب یا مقالۀ قابل توجه ای مطالعه کردید، چه زمانی بود؟ اگر شما یکی از افرادی هستید که عادت به خواندن کتاب دارد باید به شما بگوییم خواندن کتاب، مزایای بسیاری دارد و در مطلب زیر چند مزیت آن ذکر شده است.

راه‌های افزایش تمرکز در جامعۀ امروزی

اکثر مربیان و روانشناسان بر این باورند که توانایی داشتن تمرکز یکی از راهها برای دستیابی به هدف است. این نکتۀ جالب توجه در دهه های گذشته با افزایش تحریکات خارجی رو به کاهش است. میانگین تمرکز در سال ۲۰۱۳ هشت ثانیه و در سال ۲۰۰۰ کمتر از دوازده ثانیه بوده است، متاسفانه این میانگین رو به کاهش است.

چند قدم تا غلبه بر افسردگی پاییز

پاییز آمده است اگر سلامت روان شما با تغییر فصلها تحت تاثیر قرار می گیرد - اگر افسردگی فصلی، افسردگی بعد از زایمان یا اختلالات عاطفی فصلی دارید - در اینجا چند راهنمایی عالی برای شما بیان شده است که برای گذراندن فصول مناسب است.