فواید بادام

نقش بادام در سلامتی بدن

آمار تغذیه ای بادام زمینی
بادام یک مهره بسیار مغذی و یک منبع غنی از ویتامین E، کلسیم، فسفر، آهن و منیزیم است. همچنین حاوی روی، سلنیوم، مس و نیاسین است. در مقایسه با سایر دانه های آجیل، بادام بیشترین مواد مغذی و اجزای مفید را داراست.

مزایا بادام
ارزش دارویی بادام شناخته شده است و بسیاری از مردم به دلیل طعم و مزه خوبش، آن را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند. بعضی از مزایای تایید شده بادام در مطلب زیر آمده است.

تقویت سلامت مغز
بادام، منبع مواد مغذی بسیاری است که به توسعه و سلامت مغز انسان کمک می کند. آنها به یک سطح روشنفکری بالایی متصل شده اند و مدتها به عنوان یک ماده غذایی ضروری برای رشد کودکان مورد توجه قرار گرفته اند. آنها همچنین حاوی دو ماده حیاتی مغز، ریبوفلاوین و L-کارنیتین هستند که نشان می دهد فعالیت مغز را افزایش می دهند و موجب ایجاد مسیرهای جدید عصبی و کاهش بیماری آلزایمر می شوند. مطالعات نشان داده اند که بادام و روغن بادام، برای سلامتی و عملکرد کلی سیستم عصبی مفید هستند.

بسیاری از مادران هر روز صبح بادام را در آب خیس می کنند، خوردن دو یا سه قطعه از بادام خیس شده بسیار مفید است. در صورتی که پوست بادام باعث واکنش های آلرژیک می شود، شما می توانید پوسته خارجی آن را حذف کنید.

تنظیم سطح کلسترول
مصرف منظم بادام باعث افزایش سطح لیپوپروتئین ها با شدت بالا (HDL) می شود و سطح لیپوپروتئین های چگالی کم (LDL) را کاهش می دهد. این تعادل برای یک سطح کلسترول سالم حیاتی است و کاهش LDL (کلسترول بد) همیشه یک چیز خوب است.

بهبود سلامت استخوان
بادام یک منبع فوق العاده از ویتامین ها و مواد معدنی است و فسفر قطعا در میان آنها مهمترین منبع است! فسفر می تواند تأثیر قابل توجهی روی قدرت و دوام استخوانها و دندانها داشته باشد و همچنین مانع از شروع بیماریهای مرتبط با سن مانند پوکی استخوان می شود.

جلوگیری از بیماری های قلبی
چربی ها، پروتئین و پتاسیم موجود در بادام، بیشتر از همه در سلامت قلب تاثیر می گذارد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان موثر است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد در حالی که حضور منیزیم در بادام می تواند به جلوگیری از حملات قلبی کمک کند. آنها به کاهش حضور و تاثیر پروتئین های واکنش C که موجب التهاب مضر می شوند کمک می کنند. بادام همچنین یک منبع عالی اسید فولیک است. بنابراین، آنها به کاهش سطح هموسیستئین که باعث ایجاد پلاک چربی در شریان ها می شود، کمک می کنند. علاوه بر این، فلاونوئیدهای موجود در پوست بادام ترکیبی از ویتامین E می باشد که یک سپر قدرتمند در برابر آسیب دیواره های شریانی است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی شده از بادام در کوتاه مدت ممکن است عملکرد عروقی را در مردان بهبود دهد بدون اینکه هیچ تاثیری روی نشانگر استرس اکسیداتیو داشته باشد. بسیاری از مردم فکر می کنند که کلمه “چربی” به معنای چیزی منفی است، اما در واقع، برخی از اسیدهای چرب ضروری هستند و می توانند برای سلامتی کلی بدن مفید باشند. بدن نمی تواند همه ی اسیدهای چرب را خودش تولید کند، به همین دلیل ما باید آنها را از منابع غذایی دریافت کنیم. بادام دارای دو اسید چرب بسیار مهم به نام اسید لینولئیک و لینولینیک است.

تنظیم فشار خون
پتاسیم موجود در بادام به تنظیم فشار خون کمک می کند و سطح پایین سدیم به کنترل فشار خون منجر می شود. سایر مواد مغذی با توجه به نیازهای ضروری دیگر، بدن را متعادل نگه می دارد و مانع از هر گونه کمبود دیگر می شود. ویتامین ها و مواد معدنی متعادل برای یک شیوه زندگی سالم ضروری هستند، اما اگر عناصر خاصی نادیده گرفته شود، کل بدن تحت تأثیر اضطراب و استرس قرار می گیرد.

افزایش تولید انرژی
حضور منگنز، مس و ریبوفلاوین در بادام به تولید انرژی و میزان متابولیسم بدن کمک می کند. اگر شما در حال حرکت هستید، با خوردن تعداد انگشت شماری از بادام می توانید کالری یا چربی روزانه خود را تامین کنید.

جلوگیری از سرطان
بادام حرکت مواد غذایی را از طریق کولون بهبود می بخشد، بنابراین مانع از ایجاد سرطان کولون می شود. مرکز ملی سرطان، تحقیقات گسترده ای را در رابطه با پیوند میان رژیم های با فیبر بالا و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده انجام داده است.

محافظت در برابر دیابت
بادام به تنظیم جذب و فرآوری گلوکز کمک می کند در نتیجه از بیماری های ناشی از قند خون محافظت می کند.

مفید برای بارداری
بادام حاوی اسید فولیک است که به کاهش بروز نقایص مادرزادی نوزاد کمک می کند. همچنین رشد سلول های سالم و تشکیل بافت را تحریک می کند. پزشکان به طور منظم مکمل های اسید فولیک را برای زنان باردار تجویز می کنند تا از رشد مناسب لوله ها اطمینان حاصل کنند.

کاهش وزن
اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، می توانید از شیر بادام شیرین استفاده کنید. چربی غیر اشباع شده موجود در بادام، اشتها را رفع می کند و از خوردن بیش از حد جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده است که یک رژیم غذایی حاوی بادام برای کاهش وزن مفید است. همچنین افرادی که به طور منظم بادام (حداقل دو بار در هفته) مصرف می کنند، نسبت به کسانی که به ندرت بادام مصرف می کنند سریع تر به وزن ایده آل خود می رسند. در نهایت، فیبر به حرکات روده ای سازگار کمک می کند و از طریق حذف سموم به کاهش وزن و سلامت عمومی بدن کمک می کند.

جلوگیری از یبوست
بادام غنی از فیبر است و مانند بسیاری از غذاهای غنی از فیبر به جلوگیری از یبوست کمک می کند. با این حال، هنگام خوردن بادام برای افزایش سرعت اثرات آن باید مقدار قابل توجهی آب بنوشید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *