چه غذاهایی برای کاهش وزن مفید است؟

اضافه وزن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. این افراد برای اینکه بتوانند وزن خود را کاهش دهند از روش های متفاوتی استفاده می کنند. اما بهترین راه این است که با رژیم غذایی و ورزش کردن به وزن ایده آل برسید. با هشت غذای فوق العاده زیر آشنا شوید. آن ها می توانند به شما کمک کنند وزن خود را کاهش دهید و خیلی زود به شکل اولیه خود باز گردید. با مصرف غذاهای زیر، می توانید متابولیسم خود را افزایش دهید:

۱. آووکادو
آووکادو کالری بسیار زیادی دارد، با این حال سرشار از چربی های غیر اشباع شده است. این چربی ها سالم و مغذی هستند و فقط مقدار کمی از آن برای جذب انرژی کافی است! آووکادو دارای ویتامین E، B6، K، C و مجموعه ای از مواد معدنی است. آنها همچنین پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارند.

۲. بلوبری
همه توت ها فوق العاده هستند، اما بلوبری خوشمزه ترین و سالم ترین نوع توت ها می باشد. آنها غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی آلی هستند که ممکن است چربی ها را تحریک کنند. این مواد شیمیایی پلی فنل نامیده می شوند و در طول فرآیند هضم باعث شکستن سلول های چربی می شوند. تحریک چربی ها حتی می تواند از رشد سلول های چربی نیز جلوگیری کند. این به نوبه خود کمک می کند تا یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و وزن خود را کاهش دهید. بلوبری مانند برخی میوه ها و انواع توت ها دارای قند بالا نیست، به همین دلیل سطح انسولین را پایدار نگه می دارد. در ضمن، بلوبری پوست را بهبود می بخشد و از عفونت های ادراری نیز جلوگیری می کند. همچنین گفته شده است که بلوبری سلول های سرطانی را نیز متوقف می کند.

۳. دانه کینوا
دانه کینوا یک دانه خوشمزه است که در آسیا محبوبیت بسیاری دارد. این دانه غنی از پروتئین است و در عین حال کم کربوهیدرات است. پروتئین این دانه به عنوان یک پروتئین کامل شناخته شده است، زیرا شامل ۸ اسید آمینه ضروری می باشد. اسید آمینه برای حفظ عضلاتِ سالم ضروری است. دانه کینوا برای کسانی که سبک زندگی فعال دارند، ورزش می کنند و نیاز به بهبود فعالیت بدنی دارند بسیار مفید است. این دانه برای کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند مفید است زیرا آن ها را سیر می کند. علاوه بر این، سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد.

۴. تخم مرغ
تخم مرغ فواید بسیاری دارد. این محصول دارای کولین بالایی است و کولین برای جلوگیری از جذب چربی مفید است. تخم مرغ پروتئین کاملی دارد و کم کالری می باشد. همانطور که می دانیم، پروتئین دقیقا همان چیزی است که باعث می شود احساس سیری کنیم و این به دلیل کلسترول بیش از حد زردی آن است. از سوی دیگر، تحقیقات اخیر ثابت کرده اند کلسترولی که از مصرف تخم مرغ ها تولید می شود کلسترول بد را کاهش می دهد.

۵. عدس
از مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات ها اجتناب نکنید، عدس یکی از این گزینه ها است. این گروه از مواد غذایی غنی از فیبر هستند و منیزیم را نیز افزایش می دهند. علاوه بر این، عدس گران نیست و می تواند به صورت روزانه خورده شود. افرادی که عدس مصرف می کنند، روده خود را سالم نگه می دارند و از ایجاد پولیپ به سرطان جلوگیری می کند.

۶. تمشک
این غذا دارای مزایای زیادی است و شامل اسید الاگیگ است. این نوع اسید فیتو شیمیایی است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. اگر تمشک به مقدار کافی مصرف شود، خواص ضد سرطانی دارد. این نوع توت ها اثر استروژن را کاهش می دهند و برای افراد چاق بسیار عالی هستند.

۷. شکلات تلخ
این نکته درست است که باید از خوردن شکلات های پر از قند جلوگیری کنید ولی این شکلات ها متفاوت هستند و می توانید آن ها را با خیال راحت مصرف کنید. این نوع دسرها آنتی اکسیدان های بسیار قوی دارند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند.

۸. چای سبز
اجتناب از این نوشیدنی فوق العاده غیرممکن است. چای سبز دارای دو نوع مختلف آنتی اکسیدان های فیتوشیمیایی است. آنها proanthocyanin و anthocyanin نامیده می شوند. این ترکیبات تولید کلسترول خوب را افزایش می دهند و از تشکیل کلسترول بد جلوگیری می کنند. چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهد و کمک می کند کالری بیشتری بسوزاند. توصیه می شود افرادی که به صورت منظم کار می کنند چای سبز بخورند. پلی فنول های کاتچین در چای سبز باعث تحریک سلول های عضلانی می شود و فرد احساس بهتری خواهد داشت.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *