غذاهای دیابت

چه غذاهایی از دیابت جلوگیری می کند؟

دیابت یکی از شایعترین بیماری های متابولیکی است که نیمی از جمعیت جهان را در گیر کرده است. اگر اخیراً به بیماری دیابت مبتلا شده اید، بهتر است برای بهبود شرایط خود تغییراتی انجام دهید. در اینجا چند ماده خوراکی بیان شده است که اگر به صورت منظم مصرف کنید، از دیابت جلوگیری می کند و حتی با آن مبارزه می کند.

۱. سبزیجات غیر نشاسته ای
به سبزیجاتی که نشاسته ندارند توجه کنید. غذاهای نشاسته دار (شامل سبزیجات) می توانند به طور قابل توجهی سطح قند خون را افزایش دهند، زیرا شاخص گلیسمی آن ها بالاست. فلفل قرمز، قارچ، پیاز، سیر و بادمجان گزینۀ مناسبی هستند.

۲. آجیل
بیشتر دیابتی ها از بیماری قلبی نیز رنج می برند؛ زیرا رگ های خونی و شریان های بدنشان به اندازه کافی قوی نیستند. برای اینکه خطرات دیابت را کاهش دهید آجیل مصرف کنید. آجیل دارای تکت کرینوول می باشد، تکت کرینوول ترکیبات ویژه ای است که دیابت را کنترل می کنند. آجیل کالری بسیار متراکمی دارد، پس می توانید آن را با خیال راحت مصرف کنید.

۳. سرکه
تحقیقات نشان می دهد که مصرف ۲ قاشق غذا خوری سرکه قبل از هر وعده غذایی به کنترل قند خون کمک می کند. این یک مسئله بسیار مهم برای بیماران دیابتی است. دانشمندان می گویند که این ماده می تواند برای بیمارانی که از دیابت کامل رنج می برند و کسانی که دچار پیش دیابت هستند، مفید باشد.

۴. غذای مدیترانه
شاید شنیده باشید که مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی مدیترانه بالاست. این یک ترکیب عالی است. تمام اجزای این روغن حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها هستند که با التهاب مبارزه می کنند. اگر فردی طرفدار مواد غذایی مدیترانه ای باشد، احتمال ابتلا به دیابت در او بیش از ۸۰٪ کاهش می یابد. در روز چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف کنید و آن را به عنوان جایگزین اصلی کره و انواع دیگر روغن ها قرار دهید.

۵. توت ها
فلاونوئیدها را می توان در انواع توت ها یافت. این ترکیبات از دیابت جلوگیری می کنند و حتی با آن مبارزه می کنند. اگر می خواهید سطح قند خون خود را کنترل کنید می توانید از انواع توت ها استفاده کنید. توت ها خطر التهاب را کاهش می دهند زیرا حاوی آنتوسیانین هستند.

۶. چای سبز
بیماران دیابتی اغلب از التهاب مزمن رنج می برند. این یک مشکل جدی است که باید درمان شود. یکی از ساده ترین راه حل ها مصرف چای سبز است. با افزودن نوشیدنی هایی که با دیابت مبارزه می کنند، عادت های غذایی خود را بهبود ببخشید. اگر قهوه مصرف می کنید بهتر است آن را با چای سبز عوض کنید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *