تمرینات کلیدی برای درمان اضطراب

درمان اضطراب

ترس و اضطراب بخشی از احساسات هستند که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. هر فردی ممکن است قبل از انجام آزمایش یا رفتن به یک خیابان تاریک، احساس ترس و اضطراب کند، این نوع اضطراب مفید است و باعث می شود بیشتر مراقب خودتان باشید. اضطراب معمولا از بین نمی رود و در طول زمان بدتر می شود. افرادی که مضطرب هستند ممکن است در قفسه سینه درد احساس کنند یا شب ها دچار کابوس شوند. با این حال، افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی اغلب نگرانی های شدید و مکرری از شرایط روزمره دارند.

این احساسات در فعالیت های روزانه فرد مشکل ایجاد می کند و معمولا کنترل آنها دشوار است. علائم اضطراب ممکن است در دوران کودکی یا سالهای نوجوانی شروع شود و تا بزرگسالی ادامه پیدا کند. گاهی اضطراب می تواند مدت زیادی طول بکشد و گاهی سریع درمان می شود.

نمونه هایی از اختلالات اضطرابی شامل اضطراب عمومی، اضطراب اجتماعی (فوبیایی اجتماعی)، فوبی های خاص و اضطراب جدایی می باشد. شما می توانید بیشتر از یک اختلال اضطرابی داشته باشید. گاهی اضطراب، ناشی از یک وضعیت پزشکی است که نیاز به درمان دارد.

اضطراب را می توان به صورت پزشکی، مشاوره روانشناختی یا به طور مستقل درمان کرد. در نهایت، مسیر درمان بستگی به علت اضطراب و ترجیحات بیمار دارد. اغلب درمان ها ترکیبی از روان درمانی، رفتاری و مصرف دارو هستند.

درمان اضطراب
در برخی موارد ممکن است فرد مضطرب در خانه و بدون نظارت پزشک تحت درمان قرار گیرد. این حالت محدود به شرایطی خاصی است که طول مدت اضطراب کوتاه است. چندین تمرین و اقدام برای مقابله با انواع اضطراب توصیه می شود:

– یاد بگیرید استرس را در زندگی خود مدیریت کنید. استرس حالتی طبیعی است و هر فردی آن را تجربه می کند، اما اگر این احساس بیش از حد باشد نگران کننده است.

– انواع تکنیک های آرامش را بیاموزید. اطلاعاتی در مورد روش های آرامش و تکنیک های مراقبه به دست آورید، آن ها را مطالعه کنید و در زندگی به کار گیرید.

– یادگیری نحوه تفکر می تواند یک راهبرد موثر برای مبارزه با اضطراب باشد.

– چند نفس عمیق بکشید.
این حرکت شامل تنفس عمیق و آهسته از طریق بینی است، هوا را به سمت شکم بچرخانید و سپس به آرامی از طریق دهان نفس بکشید. دقت داشته باشید تنفس عمیق بیش از حد باعث سرگیجه می شود.

– یاد بگیرید گفتار مثبت را جایگزین گفتار منفی خود کنید.
فهرستی از افکار منفی خود را بنویسید و لیستی از اندیشه های مثبت و باور پذیر را جایگزینی آن ها کنید. افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید.

– تصویر خودتان را با موفقیت رسم کنید.

– با افردای که حامی شما هستند صحبت کنید.

– در مواقعی که مضطرب هستید یک دوش آب گرم بگیرید.

– مدتی در اتاق تاریک استراحت کنید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *