راه حل های طبیعی برای درمان خروپف

درمان خروپف

ممکن است شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که گاهی اوقات خروپف می کند یا احتمالا کسی را می شناسید که این مشکل را دارد. خروپف علاوه بر اینکه خواب فرد را دچار اختلال می کند، خواب اطرافیان را نیز مختل می کند و نمی گذارد که آن ها راحت بخوابند. حال فکر کنید همسر شما خروپف می کند، در این صورت مشکل شما چند برابر می شود.

تقریبا ۷۵٪ از افرادی که خرخر می کنند آپنه انسدادی خواب دارند (تنفس در طول خواب برای مدت کوتاهی مختل می شود)، که این عامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

بسیاری از افراد برای درمان این مشکل به پزشک مراجعه می کنند، در حالی که می توانید راه حل های طبیعی و تغییرات شیوه زندگی را امتحان کنید. در این مطلب راه هایی بیان شده است که می تواند به شما کمک کند تا خروپف را درمان کنید:

۱. موقعیت خواب خود را تغییر دهید.
خوابیدن بر پشت باعث می شود پایۀ زبان به دیواره پشتی گلو برسد و باعث صدای ارتعاش در طول خواب شود. بهتر است در این مواقع موقعیت خواب خود را تغییر دهید و به پهلو بخوابید، خوابیدن به پهلو به رفع این مشکل کمک می کند.

۲. وزن خود را کاهش دهید.
یکی از دلایل خروپف چاقی است، شما می توانید با کاهش وزن این مشکل را رفع کنید. البته این عامل برای همه افراد یکسان نیست و گاهی مشاهده می کنید که افراد لاغر هم خرو پف می کنند. اگر وزن خود را کاهش دادید و مشاهده کردید که خرو پف شما کم شده است، پس افزایش وزن علت اصلی خروپف شما بوده است.

۳. از خوردن الکل اجتناب کنید.
الکل و آرام بخش باعث کاهش استراحت ماهیچه ها در پشت گلو می شود و همین احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. چاکورورتی می گوید: نوشیدن الکل چهار تا پنج ساعت قبل از خواب باعث خارش خفیف گلو و خروپف می شود.

۴. خواب کافی داشته باشید.
خواب ناکافی می تواند اثر مشابهی همچون نوشیدن الکل داشته باشد. به عنوان مثال، اگر ساعت های طولانی کارکنید بدون اینکه خواب کافی داشته باشید خروپف شما بیشتر می شود. هنگامی که شما سخت و عمیق می خوابید، ماهیچه ها فلوتر می شوند و همین باعث خروپف می شود.

۵. حفره های بینی را باز کنید.
گاهی خروپف به دلیل بسته شدن سوراخ های بینی ایجاد می شود. باز کردن حفره های بینی اجازه می دهد تا هوا در مجرای تنفسی به آرامی حرکت کند و از خروپف جلوگیری شود. اگر بینی شما به دلایل مختلف مسدود شده باشد، هوا سریع حرکت نمی کند و احتمالا خروپف ایجاد می شود. دوش گرفتن قبل از رفتن به رختخواب به باز کردن بینی ها کمک می کند.

۶. بالش های خود را تغییر دهید.
وجود آلرژن ها در اتاق خواب و بالش ممکن است به خروپف کمک کند. گاهی اوقات گرد و غبار در بالش جمع می شود و به واکنش های آلرژیک منجر می شود و همین واکنش های آلرژیک باعث خرو پف می شود.
ملافه های بالش را هر دو هفته یکبار بشویید و خود بالش را هر شش ماه یکبار عوض کنید تا وجود گرد و غبار و آلرژن ها را به حداقل برسانید.

۷. آب کافی بنوشید.
هنگامی که بدن آب زیادی از دست می دهد، خروپف بیشتر می شود. طبق گفته موسسه پزشکی، زنان سالم حدود ۱۱ فنجان آب (از تمام نوشیدنی ها و غذاها) و مردان حدود ۱۶ فنجان آب نیاز دارند.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *